Kies voor influencer marketing
Influencer marketing is hot and happening. Maar hoe pak je zoiets als ondernemer aan? Met veel ervaring in het managen van Influencer Marketing campagnes kunnen wij je met onze service goed helpen.
Influencers: grote of kleine following, ze kunnen jou helpen om je business onder de aandacht te brengen van potiëntele klanten. Essentiële factoren hiervoor zijn onder andere statistieken van de influencer, de match met het bedrijf en de tone of voice van de influencer.
Veel ondernemers struikelen over de kosten voor influencers. Een campagne is namelijk vaak niet gratis, maar hoe zie je nou terug wat de waarde is van je campagne? Ik creëer een duidelijk verslag voor je, waarin je niet alleen de content terugziet, maar ook de statistieken en waarde. Zo heb je de resultaten overzichtelijk en helder.
01
Research en selectie
Er wordt onderzoek gedaan naar influencers die goed passen bij jouw merk, waaruit we vervolgens een selectie maken.
02
Onderhandelingen en afspraken
De geselecteerde influencers worden benaderd en de onderhandelingen uitgevoerd. Vervolgens maken we een briefing die gedeeld wordt met de influencers.
03
campagneverslag
In een duidelijke rapportage vermelden we alle resultaten van de campagne.
Deze bedrijven gingen je voor:
200+
influencers mee gewerkt
1 mln+
media waarde gegenereerd
50+
campagnes opgezet en gemanaged
01 onboarding
We starten met een onboarding met onder andere een uitgebreide vragenlijst om jouw bedrijf beter te leren kennen. Ook doen wij een voorstel over hoe wij de samenwerking voor ons zien en wat we daarvoor van jou nodig hebben.
02 influencer search
Als eerste gaan we opzoek naar de perfecte influencer die aansluit bij de merkidentiteit en campagne. Deze stellen we aan je voor middels een longlist.
03 onderhandelingen
Na akkoord op de influencers gaan wij in gesprek met de influencer en haken we ze aan op de campagne. De onderhandelingen die hierbij komen kijken nemen wij op ons, maar zullen wij altijd in overleg met jou doen.
04 contract en briefing
Wij leggen alle gemaakte afspraken met de influencer contractueel vast, en delen een briefing met de influencer zodat de influencer aan de slag kan.
05 campagne verslag
Aan het eind verzamelen we alle content en statistieken en evalueren we hoe de campagne is verlopen. Hierbij kijken we ook naar eventuele vervolg stappen.
MEET THE FOUNDER
AMBITIEUS, CREATIEF, PRAKTISCH EEN MET HAAR IPHONE, EN EEN ÉCHTE SOCIAL MEDIA LOVER
Samen met mijn team help ik ondernemers in verschillende industrieën met het vergroten van online zichtbaarheid op social media. Door middel van strategie, contentcreatie, design, influencers, coaching en statistieken kunnen wij je jouw merk ijzersterk neerzetten op social media.
Klinkt goed toch?
Influencer marketing is een marketing techniek dat lijkt op celebrity endorsement. Waar je vaak Herman den Blijker op TV ziet voor de reclame van HAK, kan je een influencer inzetten om meer bereik te genereren voor je merk op het internet/social media. De influencers delen content over jouw merk op verschillende platformen, bijvoorbeeld Instagram, YouTube of hun blog. De doelgroep van de influencer vertrouwt de influencer, door de verbinding die zij hebben met de influencer. Daarom worden aanbevelingen van influencers vaak als vertrouwd bestempeld.
Influencer marketing is niet gratis. Maar je kan de kosten wel in de hand houden. Je bent in principe twee verschillende soorten kosten kwijt: kosten voor influencer marketing campagne management (bijvoorbeeld Hashtag K), en influencer fees. De influencer marketing campagne kosten betaal je om de gehele campagne door een extern iemand te laten uitvoeren en managen. De influencer fees zijn de kosten die je betaald aan de influencer en zijn afhankelijk van de verwachte content. Een influencer campagne manager zal altijd onderhandelen met een influencer om de beste prijs mogelijk te creëren voor beide partijen.
Influencer marketing helpt jouw merk onder de aandacht te brengen op een directe manier bij jouw doelgroep. Dit zorgt voor meer naamsbekendheid. Met een sales gerichte KPI kunnen er ook resultaten gerealiseerd worden met influencer marketing.
Influencer marketing levert in eerste instantie meer naamsbekendheid op. Naamsbekendheid is lastig te genereren via traditionele media (TV, Radio, Print), maar met influencer marketing kan je gemakkelijk, snel, authentiek en effectief op een rechtstreekse manier je doelgroep bereiken.
Influencer marketing kent meerdere voordelen, waaronder meer naamsbekendheid, geloofwaardige vorm van marketing, uitbesteden van content creatie, en nog veel meer.
Zeker niet! Influencer marketing is een marketing concept wat al jaren bestaat. Wil je meer weten over welke misvattingen er rond gaan over influencer marketing? Lees dan deze blog.
Allereerst: geen zorgen. Wij kijken graag met je mee hoe we jouw campagne tot een succes maken en wat daarbij nodig is. We zullen je hier ook adviseren over welk type influencers het beste bij de campagne passen. Meer informatie over verschillende type influencers vind je hier.
Absoluut! Een langdurige samenwerking kent zelf meer voordelen omdat je herhaaldelijk wordt gezien en de geloofwaardigheid groeit. Wij kunnen je helpen met het managen van de samenwerkingen.
Get In Touch
Laten we in gesprek gaan! Samen kunnen we overleggen waar jij op zoek naar bent en hoe wij jou daarin kunnen helpen.
Krijg gratis toegang tot deel 1 van de Content Brainstorm Mini-training
en leer hoe je jouw doelgroep tot leven brengt.
© 2021 – 2023 Hashtag K | All Rights Reserved | KvK 81570422 | BTW NL003577778B94 | Privacy Statement