
4 Dagelijkse To-Do's om te groeien op Instagram
Veel ondernemers raken overweldigd door social media. Er wordt namelijk veel geroepen dat je iedere dag online moet zijn, en het liefst iedere seconde, zodat je niets mist!
Bij deze beloof ik je plechtig: je hoeft niet 24/7 online te zijn. Maar het is wel handig om de onderstaande to-do’s op een dagelijkse basis te doen, zodat je jouw Instagram account laat groeien, zonder dat je iedere seconde aan Instagram besteed. Klinkt goed, toch?
De volgende dagelijkse to-do’s nemen wat tijd in beslag, maar in principe kan je dit in 15 minuten doen. En 15 minuten is slechts 1% van je dag! Dat is niks, dus maak hier even tijd voor!
1. Beantwoord al je DM’s & comments
Als je iedere dag even de tijd neemt om dit te doen, waarderen je volgers dat je ook de interactie met hen opzoekt. Het kan zo simpel zijn als het beantwoorden van een vraag. Zorg er voor dat je je volgers niet laat hangen!
2. Laat jezelf zien in stories
Instagram stories hebben een hoog FOMO (Fear Of Missing Out) gehalte, waardoor gebruikers sneller geneigd zijn om stories te bekijken dan door de feed te scrollen. Het is daarom belangrijk dat je jezelf laat zien, zodat je ook zichtbaar bent voor de mensen die niet door de feed scrollen, en hierdoor on top-of-mind blijft. Bijvoorbeeld: laat zien wat je die dag aan het doen bent! Dit kan je ook goed in je Instagram Highlights plaatsen, zodat het altijd zichtbaar is.
BONUS TIP: BATCH JE STORIES!
Neem 1 dag een uur de tijd om diverse stories vooraf op te nemen. Zo bespaar je tijd, en hoef je ze alleen nog maar op de juiste dag online te zetten. Enneuh, psst.. Doe je wel even een ander setje kleding aan per ‘dag’?
3. Ga op onderzoek uit
Ga op ontdekkingsreis op Instagram en ga op zoek naar posts die gerelateerd zijn tot je doelgroep. Dit kan je doelgroep zelf zijn, of plekken waar jouw doelgroep ook te vinden is. Om jezelf meer zichtbaar te laten worden kan je hier waardevolle en oprechte comments achter laten. Deze worden ook weer door jouw doelgroep gezien!
4. Zoek jouw doelgroep op!
Je kan ook een actieve rol aanpakken met het bereiken van je doelgroep: zoek ze zelf op! Ga op onderzoek uit en vind je doelgroep. Door deze te gaan volgen, of waardevolle reacties achter te laten op hun content laat je jezelf zien precies waar jij dat wilt: bij jouw doelgroep.
